View My Stats

luni, 19 aprilie 2010

CRAIOVA TOWN - VALENTIN NICOLAE



( foamea pe ziar - o.h.)


craiova town


plecam sau plecasem de la agronomie
soarele bătea din stânga sau dreapta
nu mai ştiu precis
oricum, cam din faţă
îmi lăcrimau ochii
îmi venea să vomit
ca întotdeauna

zăpada sticlea
îmi îngheţaseră mâinile
am intrat în farmacie
mi-am luat emetostop
am sfărâmat în dinţii de gaudent 1 comprimat
am înghiţit
era mai bine
fără paracetamol sinus n-avea niciun efect
aşa că am executat

apoi m-a luat somnul
după ce am vorbit continuu câteva minute
şi ziceam: filosofia nu se poate face dimineaţa,
poate logica, dar filosofia în niciun caz

la o întâlnire d-aia de-a noastră sau d-ale noastre
(nu mai ştiu, trebuie să caut o gramatică)
în sala albastră (craiova town)
îţi mai aduci aminte, vampire?
brăiliţa downtown via UAP, nicăpetre
a venit o fată
am zis: iată metafizica pură
nu e exclus să fi fost medeea iancu
era aşa, nu ştiu cum să zic, cu franjuri şi machiată
eu eram ca de obicei îmbrăcat în plastic
îmi ţinea de cald

nu auzeam cu o ureche
stânga
făcusem un fel de otită
şi purtam şi fesul ăla negru tras pe cap
parcă eram certat
n-auzeam nimic
dar vociferam, gesticulam, surâdeam în barbă

tu îmi ziceai că trebuie să-mi schimb trecutul,
tu ridicai tonul la mine
eram atent doar la scrumul ţigării să văd cât pot să-l ţin
târziu în noapte, făcându-mi o cafea, fumând,
am scris pe un prospect la passiflora
aceste rânduri.


& valentin nicolae

Un comentariu:

  1. are o legătură pe dinăuntru cu alexandria. totul vine de la passiflora, săli de facultate, vampiru şi kilogramele de medicamente înghiţite de-a lungul anilor cu pumnul.

    încă suntem în viaţă. şi cred că farmaciile joacă un rol important în viaţa noastră.

    l-am întrebat pe damiev: ai intrat în farmacie să-ti iei vitaminele?
    el: nu. am intrat în cealaltă farmacie.

    nu aveau medicamente. era un fel de grevă generalizată...

    RăspundețiȘtergere